Thursday, June 7, 2007

Är jag i fara?

Det är något jag inte riktigt delat med mig för någon. En liten hemlighet, något jag mörkat för mig själv så gott det gått, något som jag inte velat veta av, något jag inte kan hantera.
Jag har ont i mitt ena smalben.
Precis på en liten spot gör det ont. Jag känner det när jag går och jag känner det när jag springer. Jag kan springa och jag kan gå, men jag frågar mig om det är bra att bränna av en mara med denna smärta. Svaret är antagligen ganska enkelt. Nej det är värdelöst att göra det. Men frågan är, kan jag motstå? Och hur farligt är det att springa med min smärta?
Vid nummerlappsutdelningen brukar det finnas ngn form av läkare som man kan fråga. Hell vad jag ska snacka med dem.
Värken har funnits där under två veckor och den har blivit värre av löpning. Jag förbannar att jag inte vilat mig i form. Typiskt mig att dra på med träning (även om jag hållit igen med långpass).
Detta vore för mig den ultimata segern, att lyckas avstå från en mara. Men det kommer nog dessvärre inte hända.

Så mentalt stark så jag kan ställa in är jag nog inte.

No comments: