Tuesday, June 19, 2007

Dagens korta pass kan få lite extra krydda

Igår var det en man som jag skulle ha möte med på jobbet.
Han glömde bort att komma och det blev därav inget möte. Han gjorde bort sig, hans omdöme är nu solkat, jag har liksom nu "råd" att bete mig lite mot honom.
Så hur ska jag bete mig?
Jo, eftersom jag har (tro det eller ej) tight nu inför allas sommarledigheter så föreslog jag helt enkelt att jag ska komma upp till hans arbetsplats idag, mitt under brinnande korta joggingpass för ett möte.

Vad säger ni om det? Själv känner jag mig exalterad över detta. Att få kliva in på hans mottagning (han är läkare) iklädd joggingkläder och hålla ett möte i mina slitsade joggingshorts vore en triumf.
Jag har mailat honom frågan och väntar nu med spänning hans svar.
Så här formulerade jag mig:

"Hej xx!
Vilken tid i eftermiddag?
Jag ska ut och jogga och kunde , om du inte tycker det är alltför oortodoxt ta dig som ett break i joggingturen. Då blir det hos dig.

Mvh
Allan
"

Observera att det är ett kort pass under min friskvårdstimme jag ska på, så att ni inte tror att jag skolkar från jobbet.

Fortsättning följer.

2 comments:

Alessi said...

haha!

Masse said...

Obetalbart. Snacka om dress code.