Tuesday, February 12, 2008

Veckans träning

Jag har helt tappat bort allt vad träningsprogram heter och försöker köra efter eget huvud nu. Egentligen tror jag att det liksom är lika bra, jag kör så ofta jag kan så hårt jag tror jag kan.

Ska försöka hålla detta schema någorlunda denna vecka så får vi se om det blir några ändringar:

Måndag (igår): Vila
Tisdag: 16-17K med backintervall
Onsdag: fm; tröskelpass em; 14K lugn lättdistans
Torsdag: 10K tröskelpass
Fredag: Intervallpass
Lördag: Vila/lätt styrka + (femkamp på Bosön)
Söndag: 25K Långpass med fartökning mitt i

Känns när jag skriver ner detta lite hårt, men såhär ser väl en vecka ut antar jag. Mest ångest har jag inför min morgonlöpning imorgon bitti. Min far ska dock sova hos mig inatt varför det blir mkt tidig sänggång.

På lördag ska jag och en hög gamla kompisar köra femkamp i friidrott på Bosön. Det blir kula, längd, höjd, 400 meter och 60 meter. Jag är mycket osäker på om jag vinner någon gren.

Dessutom tänkte jag försöka tillgodogöra mig lite styrketräning därute, vilket jag alltid kan skylla på när jag typ kommer trea på 400 meter, att jag liksom hade trötta muskler.

4 comments:

Nix said...

Skyllde en risig golftävling i höstas på ett kortbackepass på morgonen...

Läskigt med dubbelpass. Är det premiär?

Anonymous said...

Jag som tycker om styrka undrar om du inte ska trycka in lite mer styrka. Känslan är att bygga upp stark rygg och stark mage blir viktigare dessto fortare det går. Lite core kanske?

Sten Berg said...

Körde lite dubbla pass förra sommaren men minns det som inte kul. Men just nu, efter morgonpasset sitter jag mest och hoppar och vill ha mer löpning. Så vi får se ikväll.

Sten Berg said...

Ja jag brukar köra ett styrkepass i veckan. Men förra slarvade jag och på Lördag lär det bli sådär.
Och jag kör då alltid ben, mage och ryg. i lika stora delar.