Tuesday, May 27, 2008

Stora, vackra grejer på gång

Stora och vackra grejer är på väg att hända och jag kan inte vänta på att berätta för er. Men just nu varken kan eller vill jag avslöja något, varför jag måste be er avvakta. Men spännande förändringar är på gång.

Under tiden ber jag er alla försöka lista ut hur fan Joe Strummer lyckades springa marathon på typ 3.20.

Förr brukade jag alltid säga till typ lite popkulturpajsare att Kraftwerk cyklade som besatta för att ge migsjälv existensberättigande. Från och med idag ska jag bara tala om Joe Strummers marathonlöpning när någon poptönt tycker jag är töntig. Sen ska jag fråga vem som är töntig nu?

17 comments:

Karin said...

Helt rätt attityd :-)

Men cliffhanger igen... när tänker du berätta då?

Anonymous said...

Hmm. Jag anar ett samband med att Jonas av Arabien dör och ska återuppstå om ca tio dagar. Men jag har haft sjukt fel många gånger förr.

/cosmo

Sten Berg said...

När solen närmar sig allra högsta läge ska jag tala, som indianerna skulle ha sagt.

Karin said...

Det dröjer till närmare midsommar med andra ord. Tur att man har ett marathon att distrahera sig med ett tag till...

Sten Berg said...

Kanske inte exakt så länge men närmare det högsta läget än vi är idag iaf.

Karin said...

Ergo: I sinom tid... :)
Ju mer jag funderar över Joe Strummers tid, desto mer övertygad blir jag över att han måste ha haft en dold löpartalang. Annars är livet bra orättvist.

Dunceor said...

Äh det är lite samma som att Alice Cooper har varit tillräckligt bra på golf så han hade kunnat spela på touren. De har lite oanade talanger. Jag hade blivit betydligt mer förvånad om det hade varit Johnny Rotten faktiskt =)

Anonymous said...

Exakt hur länge efter loppet dog han?

Masse said...

Coolt! Jag vet, jag vet!!! (det där säger jag bara för att psyka Niklas som blir galen av att inte veta) Jag vet, jag vet...

inte alls nånting... Vem har sagt att man blir normal i huvudet av kolhydrattömning, inte jag!

Anonymous said...

Jeg er litt usikker på om eksemplet Joe Strummer er det beste. I følge et intervju i bladet Stepping Out bestod treningen hans av ingen løping fire uker før løpet, samt 10 pints kvelden før! Men etter å sett konsertopptak med Clash på begynnelsen av 80-tallet, er jeg ikke i tvil om at han virkelig kunne springe på 3.20....han hadde en voldsom energi på scenen.
John

Nix said...

Ha, JAG vet!














(nej det gör jag inte, men jag måste ju hämnas. och jag är sjuuuuukt nyfiken!)

Sten Berg said...

oj oj oj vad sugen jag är på att avslöja. Men jag ska hålla på detta ett tag.

Karin said...

Nix, du är i gott sällskap. Jag är sjukligt nyfiken av mig.... ;-)

Sten Berg said...

Ni får se det som att detta härdar er.

Karin said...

Så sant. Det är bra att härdas också.

Anonymous said...

Det är bara jag som tror benhårt på marathon des sables-teorin??

/cosmo

Sten Berg said...

Alltså, det tog ju typ 20 år, typ 25 år innan han dog sedan. Så jag har svårt att göra koplingen.