Tuesday, December 18, 2007

De nya skorna

Okej, Newton har fått enormt mycket utrymme på denna blogg på sistonde. Det ska bli slut på det snart. Först bara lite om mitt omdöme nu när jag sprungit i dem.

Ska börja med att säga något om lättviktsskor, jag har aldrig haft ett enda par sedan jag som grabb hade spikskor. Jag har inte haft det eftersom jag, lite töntigt nog, tänkt att jag vill vara en snabb löpare på riktigt innan jag använder lätta löparskor. Nu anser jag mig vara en tillräckligt snabb löpare för att ha lätta skor.

Det faktum att jag under de senste tio åren använd marknadens tyngsta skor innebär givetvis att känslan att springa i ett par lätta skor är helt otrolig. Det känns helt enkelt lätt att springa. Newtonskorna gör det vidare bekvämare att springa på tå. Men det är bara att erkäna att det var tungt. Nu får skorna vila ett par dagar för ytterligare ett pass senare i veckan. Körde ikväll lite backe (helvetesbacken i Lilljansskogen)och några intervaller på stadion samt någon snabb kilometer och några långsamma. Detta kommer kännas i vaderna imorgon. Var så säkra.

1 comment:

Nix said...

ååååååååååå
Det SKÄR i mitt hjärta. Jag vill ha. JAG vill ha. Jag VILL ha. Jag vill HA!!!
De är så snygga, så moderna, så utmanande. Och jag skulle gå så sönder i dem ;)

Tack och lov har jag i alla fall ett par AdiZero som jag är ruskigt sugen på att testa i lite skön framfotslöpning. Om jag någonsin kommer kunna gå igen efter dagens pass...

Grattis till ett underbart köp - och jag KRÄVER fortsatt rapportering!