Thursday, December 27, 2007

Himlen och helvetet med den lilla stoppknappen

Idag blev det kvalitetslöpning i Newtons och mina Mizunos. Först 5K i mellan 3.45 -3.58 tempo, detta skedde i mina nya Newtons, jag kunde inte springa en meter till kändes det som, mina vader blev hårda som granit och de värkte.
Satte då på mig mina Mizuno wave creation (de tyngsta löparskorna som finns tror jag) och sprang 6K i 4.10 tempo. All min löpning idag skedde i motlut.
Efter löpningen gick jag in och körde armhäv, rygg, mage och dynamiska stretchövningar.

Som ni kanske anar begicks alltså dagens pass på ett löpband, jag hade förutsatt mig att köra 15K men lyckades bara genomföra 11, inte för att jag blev så trött utan för att det är så lätt att lägga av. Det är bara att trycka på den lilla röda stoppknapen. Den lilla knappen är som en djävul på ens axel liksom. Den säger, tryck på mig, skit i det här nu, softa lite, hoppa av bandet. Att trycka på knappen blir lite som att ta heroin kanske. Det är så skönt att trycka men eftersmaken är lite dålig liksom.

Så, eftersmaken idag är bitter, det skulle ju bli mer löpning idag. Det trista är att denna känsla, känslan av fusk kommer att förfölja mig under resten av dagen. Detta är en löpningens baksida tycker jag, det relativa självföraktet som uppstår när jag fuskar.

4 comments:

Nix said...

Ja, det är nackdelen med löpband. Men kanske också fördelen? Ett avbrutet pass bryts ofta av en anledning - även om man inte vet den själv. Men om man är 8 km hemifrån på långpass, utan bussbiljetter ett taxipengar, så springer man ju klart likförbannat. Något man kan få ångra i längden.

Ovanstående gäller dock oss som inte bangar för självplågeri - är man lite fisbekväm så ska borde stoppknappen ge en kyss som skickar en av löpbandet och halvvägs till medvetslösheten.

Men det gäller ju inte oss ;)
Tack för ännu en vackert målande beskrivning, förresten!

Anonymous said...

Löpband är livsfarliga... Jag fick fantomsmärtor i revbenen för ett par dagar sen...

Det inte bara djävulen på axeln... Maskinen är Hin Håle själv...

Nix said...

Va!
Har du ramlat av ett löpband??#2

Anonymous said...

wow gold
wow gold
wow gold
wow gold
wow power leveling
wow power leveling
wow power leveling
World of Warcraft gold
power leveling
powerleveling
power leveling

power leveling
wow power leveling
wow power leveling
power leveling
power leveling
power leveling
powerleveling
powerleveling
powerleveling
powerleveling
powerleveling
World of Warcraft power leveling
World of Warcraft power leveling

Rolex
rolex replica
replica rolex
Runescape Gold
RuneScape Money
Watches Rolex
Rolex Watches
rs gold
World of Warcraft power leveling
World of Warcraft power leveling
World of Warcraft power leveling
World of Warcraft power leveling
World of Warcraft power leveling
gold wow
gold wow
cheap wow gold
cheap wow gold
World of Warcraft gold
World of Warcraft gold
World of Warcraft gold