Thursday, December 13, 2007

Försovningen (eller vad det nu kan heta)

Jag försov mig imorse. Det hör inte till vanligheterna, jag brukar rentav vara bland de första på jobbet. När jag kom in vid tio imorse möttes jag av flin och nyfikenhet, och frågor. Jaha Allan, vad gjorde du igår då? Hade du dambesök kanske? Var du ute och drack sprit? Var det fest?
Mitt svar blev nej och jag sa inte varför jag blev sen. Sanningen gör alltför ont, sanningen är att jag är en sann tönt och låg uppe och tittade på löparklipp på youtube halva natten.
Suck, var ska detta sluta?

4 comments:

Nix said...

Kan det vara så att det som egentligen gör ondast är att du dessutom inte ångrar det speciellt mycket ;)

Jag kan för övrigt grina till ett 10 år gammalt videoklipp när en löpare äntligen får sin efterlängtade medalj också...

Anonymous said...

Fjoll-Nicke, Fjoll-Nicke, Fjoll-Nicke!

forget 4P said...

Du kommer sluta på stadion! Lite tröttare - mycket gladare!

Anonymous said...

När farbror har accepterat faktum kommer farbror att spendera ännu mera tid på youtube och känna sig ungdomlig under tiden.