Thursday, December 6, 2007

Kvällens långpass

Okej först bara tiden, höll på mina 23K ett snitt på 4.47/K. Vet inte om det är bra eller dåligt men det kändes iaf okej, tog inte ut mig totalt.

Rundan gick alltså till Sollentuna (tror jag det är) vid Edsvikens strand. Jag vänder strax efter tennisbanorna om det säger någon något, jag vänder alltid på en spotloskas avstånd från en viss bil som alltid står parkerad inne på en återvändsgränd. Varför just det avståndet kanske ni undrar. Och svaret är såklart att det är för att jag ska kunna spotta på bilen.

Japp, jag spottar på den, och varför då kanske ni undrar, jag vet att det inte är så snällt och jag vet att det inte verkar helt friskt men hey, vem har sagt att jag är snäll och frisk? Inte jag.

Jag spottar på bilen för att därnere, därnere vid Edsvikens strand, i sveriges största middle manegment gettho har ägaren till den fina bilen som står parkerad behagat instalera ett sånt där rörelsealarm. Eller larm, nej en slags lysannordning som börjar blinka aggresivt som om man var på rave om man kommer för nära bilen. Fan man får ju epilepsi av det jävla lyslarmet. Det känns verkligen störigt när det drar igång, man blir rädd varje gång fast man vet att det ska starta.

Straffet från mig för detta övergrepp i mot det offentliga rummet är att det med jämna mellanrum, likt spöket på Canterville som gör en liten fläck på golvet i palatset, lägger av en spotloska på mid managerns bil. Hoppas gud förlåter mig för detta.

3 comments:

Nix said...

JAG förlåter dig i alla fall!

Det är en mild variant av "indianerna" som pyser däcken ;)

Anonymous said...

DU ÄR FÖRLÅTEN!

Anonymous said...

Schysst sätt att vända på :)..