Thursday, December 6, 2007

Goodbye Fleminggatan, jag kommer sakna dig lika mycket som jag hatar dig


Jag har av en alldeles särskild anledning känt till det otroliga i ett par dagar, och nu är det officiellt, Sthlm marathons bana kommer ändras 2008. Läs mer här!

Jag har grämt mig och sörjt och det känns skönt att jag nu kan göra det tillsammans med er.
Det handlar alltså om den korta sträckningen bakom Serafens sjukhem man vill bli av med, den är smal och trång. Det är mycket bra att ta bort denna sträckning, men vad är priset för denna praktiska lösning? Priset är högt, mkt högt, priset är att vi förlorar Fleminggatan.

Vill inte verka fanatisk, konservativ, ortodox eller fundamentalist men hell vad jag stör mig på att inte få ta Fleminggatan andra varvet, själva sinnebilden av ett avklarat Sthlm marathon.

Kanske kan jag under mitt halvår lära mig leva med att det nu ska vara Torsgatan andra varvet, men det kommer bli svårt, mycket svårt.

För övrigt har Torsgatan också ett lut precis som Fleminggatan, men Torsgatan har ett mer direkt och brutalt lut, inte det där härliga sugande lutet som Fleminggatan har.


Ett annat plus med den nya sträckningen är att fler kommer se loppet, tänk Centralen och nya Clarion.

Jag kanske kommer vänja mig, ska ta ett testlöp endera dagen.

Rapport kommer.

1 comment:

Puma said...

oj då. vilken dramatik! jag inväntar rapport med spänning!! fast... det kan ju bli kul att kuta runt centralen också... :-)