Sunday, December 30, 2007

Den nya banan

Har idag sprungit ett varv på Stockholm marathons nya bana. Detta skedde tillsammans med fantastiska TSM, måste verkligen säga att det är fantastiskt roligt att springa i grupp. Tror att vi på våra 21K idag snittade på runt 4.40-4.50 men jag vet inte riktigt. För mig kändes det frustrerande långsamt, något som gladde mig då julen bjudit på ett par rejäla resor av helt annan art än uppbyggande träning.

Men nu var det den nya banan vi skulle tala om, ärligt talat så märkte jag knappt någon skillnad. Egentligen kändes det bara mer "naturligt" att springa rakt fram vid Stadshuset. Stigningen kändes inte av mycket såhär när man sprang ett varv, däremot måste jag säga att Torsgatan är jävligt tråkig att springa. Enslig och inget att se. Inte känns det heller som att det kommer samlas en massa publik där. Fast det lär väl kompenseras av ett folkhav vid Centralen.
Så mitt betyg är nog att denna nya sträckning är exakt lika bra som den gamla, kanske rentav lite bättre.

Okej, nu ska jag ut för att jaga ostron. Känner mig oerhört löpsugen just nu och skulle helst vilja gå ut och köra ett pass till idag. Men jag ska agera som en mogen man och inte göra det.

4 comments:

Anonymous said...

Gostei muito desse post e seu blog é muito interessante, vou passar por aqui sempre =) Depois dá uma passada lá no meu site, que é sobre o CresceNet, espero que goste. O endereço dele é http://www.provedorcrescenet.com . Um abraço.

Sten Berg said...

Hjälp!
Spamattack!

Anonymous said...

hej hej. Min första kommentar här tror jag...
Först - tack för inspirerande läsning.
Sedan - såg några människor (ej i grupp utan enskilda) med gula Team Stockholm Marathonjackor idag när jag var ute och promenerade vid kungsholmstorg/kajen. Var det du kanske?

Sten Berg said...

Hej och tack!

Nej jag har ingen sån jacka!