Wednesday, November 7, 2007

En förlorad vecka

Febern har mig fortfarande i sitt grepp. Och tillråga på allt var jag igår och opererade ut en visdomstand som satt sig mkt konstigt. Själva tuggytan låg liksom snett neråt. Undrar vad gud tänkte med när han lät tandens tuggyta växa nedåt. Är det en symbol för något?
Så nu ser jag ut som Don Corleone (svullen i den nedre kinden), har sjukt ont i käken, har feber samt drar smärtstillande och penecelin.
Och denna veckas träning kan jag vinka hejdå till.

Men det är långt kvar till Boston, så jag är inte orolig, såklart.

Det värsta med en period som denna är att jag inte lyckas äta, jag har ingen aptit och detta kommer märkas när jag börjar träna igen i nästa vecka. Vet hur det är, allt kommer vara mkt tungt och jag kommer känna mig så svag.

Hoppas att detta är sässongens enda sjukdom, för detta är inte roligt.

3 comments:

Anonymous said...

Feber är kroppens sätt att säga: spring inte 71k på en vecka innan jag är redo för det.

Det kan också vara den gammeltestamentiske gudens sätt att säga: Sov med händerna på täcket, pojk!

Sten Berg said...

Eller guds sätt att säga att dina kollegor har smittat dig med alla sina dagisvirus tror jag faktiskt.

Anonymous said...

Det kräver en härdad 3-barns-pappa för att kunna springa och ändåfightas dagisvirus. Det tog mig 5 år och tre pojkar att utveckla imunförsvar mot allt som kommer från dem. Å andra sidan tror jag att jag har botemedlet mot malaria i mina vener nu för tiden.