Tuesday, November 27, 2007

The Right Stuff


I skrivande stund sitter jag och tittar med ett halvt öga på filmen The Right Stuff som går på tv. Jag påminns om en sak som itresserat mig ett tag. När jag var mellan 19 och 25 tänkte jag ofta, vilken fin kille jag är, jag gillar inte att tävla mot andra och jag gillar inte att köra bil fort. Nej jag håller hastighetten och jag tävlar inte mot någon förutom när jag spelar fotboll, men även då tar jag en förlust med en klackspark.


Var längs med resans gång gick det sedan snett? Nu sitter jag och ser The Right Stuff och tänker, om man ändå fick vara där och mäta sig med de där grabbarna. Och köra kraftfulla maskiner som går otroligt fort. Shit jag skulle aldrig vika ner mig tänker jag. Trodde mognad var en stigande kurva, inte en kurva i dalande (nära fritt fall).

2 comments:

Anonymous said...

De gör inte filmaffischer som den nu förtiden... vilket konstverk...

Anonymous said...

Det är väl som Peter Englund sa: Man slutar inte leka för att man blir gammal. Man blir gammal för att man slutar leka.