Sunday, November 4, 2007

Summering, veckans träning

Det blev fem pass denna vecka varav två riktiga kvalitetspass. Och ett mellanting idag.

Ett långpass blev det också på så mycket som cirka 30k, men det gick mkt långsamt, sann LSD. Och det var lite korkat av mig att förlägga delar av passet efter mörkrets utbrott (eller vad heter det?). En del av mitt långpass var Hellas fantastiska milspår och Hellas milspår i mörker är inget jag rekomenderar såvida man inte har panlampa. Jag har en (Petzl) men hade den ej med mig.

Ett av veckans pass var ett verkligt lungt pass som avslutades med en timmes ren styrketräning. Detta är den stora förändringen i min träning som skett efter Berlin. Jag har under mitt uppehåll börjat bygga lite muskler, främst i mage och rygg, men även armhävningar och en hel del benövningar finns med. Och sålänge jag inte går upp i vikt kommer jag fortsätta med det. Det känns mycket bra att köra mer mage och rygg. Jag märker att det direkt hjälper mig att hålla ett mer ekonomiskt löpsteg. Styrketräningen har helt enkelt förbättrat min teknik.

Totalt blev det 71K, det är möjligen lite mycket, men jag kan inte hålla tillbaka, det är för skönt.

Så från och med nu ska jag fokusera mer på denna del i min träning. Känns faktsikt mkt inspirerande.

All löpning känns just nu inspirerande om än en smula tung, man har liksom tappat lite i form under uppehållet.

Inte minst är TSM ett riktigt lyft för mig, men mer om det i ett senare inlägg.

4 comments:

Nix said...

Jag är avis på dina 71. Vad schysst det är när kroppen svarar.

Den uppenbara frågan från mig är så klart: är du nöjd med pretzlern? Köprekommendation?

Anonymous said...

hahahaaaaa.... Klart grabben ska ha en pannlampa! Förresten. Jag tror du glömde löphandskarna du fick av mig, i din uppställning. Värde 9kr på Curt Ohlsson...

Allan: Hoppas du har överseende med att jag och Niklas använder din blogg också för diskussioner...

Sten Berg said...

Absolut. Det är ju så det ska vara. Sakande er på TSM idag.

Petzln köpte jag för att, hrrm, bestiga Mt Blanc med. Och det fungerade den mkt bra till.
Den funkar även bra till löpning även om jag inte tycker den riktigt smiter åt ordentligt och därav skumpar lite.
Tror den heter Tika plus min model. Har inget att jämföra med men det utgår en köp rek. Om än inte en stark.

Puma said...

Haha Hellas i mörker kan inte vara för roligt. Rena rama benbrytarstigen ibland.