Monday, November 5, 2007

Goose bumps sunday

Japp nu har jag äntligen fått ett mål med min löpning 2008, att kvala in till NYC marathon 2009. Kvaltiden är för mig 2.50. Det ska gå. Jag får helt enkelt fixa det i Berlin, för jag är osäker på om jag grejar det i Boston eller Stockholm, men i Berlin tror jag att jag klarar det.

Satt igår och kollade på webbsändningen från NYC, och det var goose bumps hela tiden. Från starten på Staten island med Ol´ blue eyes i högtalarna med New york, New York till när Radcliff springer in på Manhattan. Har under typ ett och ett halvt år tänkt att Boston är mina drömmars mål rent marathon mässigt. Men efter igår, jag blev sjukt sugen på NYC.

Så vi ses där, i New York 2009.

6 comments:

Anonymous said...

Får inte vem som helst som pyntar upp deg löpa NYC Marathon?

Sten Berg said...

jo, men jag vill göra det den "fina" vägen. Det är mkt dyrt att ta en charityplats ,och annars är det lotteriet eller svenska resebolagen. Jag gillar tanken på att kvala in vet du.

Nix said...

Mmmm. Jag vill också springa NY.

Anonymous said...

Jag oxå... Men jag är rädd att jag måste hosta upp en hög med cash!!!

Nix said...

Jag funderar på att muta Allan att springa i mitt namn. Det kan bli billigare än charityplatsen. Eller?

Sten Berg said...

Shit vad svårt det måste vara att motivera den sista halvtimmens löpning om man springer i annans namn. Halva grejen är ju det egna namnet i print så att säga. Eller?