Wednesday, November 28, 2007

Lowest low löpning

Kom just in från ett riktigt skitpass. Fy fan vad tungt löpning kan vara ibland. På plussidan kan sägas att det gick snabbt idag, men fy fan vad det inte var skönt, det var skönt kanske i 5% av löpningen. Jag höll ett snitt på 4.08/km vilket måste sägas vara snabbt tycker jag.

Och som om inte plågan i löpningen vore nog halkade jag och blev sittande på ändan precis utranför Restaurang East på självaste Stureplan. Säga vad man vill, men att börja ett pass med att sitta på ändan i tajts och illgul jacka är inte en bra start på en löprunda. Tur att jag hade en neck gaiter uppdragen över näsan så att jag dolde mitt ansikte ordentligt.

För övrigt var snöflingorna som föll ikväll av precis fel konsistens för en löpare, när de kom in i min mun var de precis så stora att de liksom i det närmste gjorde lite ont. Eller snarare kittlade min gom på ett mkt retligt sätt. Och under hela passet hade jag en vag smärta i min rygg.

Lowest low, lowest low, men med en jävla fart, vilket är en stor tröst.

3 comments:

Anonymous said...

Det kunde vara ännu värre.. Någon du känner kunde ha sett dig ramla...

Sten Berg said...

Ja! Jag vet, den faran är ju inte ens över vet du. Man står på en fest ochnågon kommer fram och berättar.

Anonymous said...

Men då är det lätt att neka...