Friday, September 7, 2007

Bellman

Imorgon ska jag tillsammans med ett par kollegor springa Bellmanstafetten.

Jag har inga större förväntningar på mitt lag eftersom det består av människor som skulle få Lasse Kronér och Loket att se ut som Kenyanska medeldistansare.

Hursomhelst kommer ett stort antal personer från mitt jobb vara där imorgon. Jag har ett gyllene tillfälle att visa upp mig som den trevlige joggare jag är imorgon. Ett gyllene tillfälle att bygga lite image. Detta tillfälle ska utnyttjas maximalt.

Jag har av denna anledning lånat min mors hund Gloria, en söt Lagotto som jag ska komma med. Så kan jag spattsera runt där på Djurgården bland mina kollegor med en liten egen gloria över huvudet.

Den där Allan kommer de tänka, han jobbar på, springer marathon och älskar hundar.

En nästan otäckt bra fasad.

5 comments:

Anonymous said...

Och allt detta precis i lagom tid innan löneförhandlignen. Inte för nära för att uppfattas som utstuderat och inte för lång tid ifrån för att hinna glömmas bort.
Genialiskt!

Anonymous said...

Vem av oss är Lasse Kronér och vem av oss är Loket? Inte för att vi är dina kollegor - men jag kände ett sting av träffsäkerheten ändå. Jag paxar Lasse. Masse får vara Loket!

Du är inget annat än ren ondska. Jag menar det som en komplimang ;)

Anonymous said...

Neeeeeej, jag vill vara Lasse... Loket gives me the creeps...

Sten Berg said...

ähh sluta tjivas, de är lika goa och fina bägge två!

Karin said...

Hoppsan, så beräknande! Funkade det???