Thursday, September 6, 2007

Stadion




Stadion ikväll var helt fantastiskt.
Stadion är alltid fantastisk, det är en fantastisk känsla att springa in där som final på en mara och det är fantastiskt att köra fyrahundringar en höstkväll som ikväll.

Körde åtta fyrahundringar på tider mellan 1.09 och 1.19. Har lite svårt att pricka in tiden just på mina fyror, vet inte varför. Känns som att så fort jag börjar känner jag att det går lite lite för långsamt och så tar jag i lite mer.

Jag har ett annat fint minne från Stadion (marathon kan ju kallas fina minnen to say the least), när jag som elvaåring vann Edvin Wide pokalen där, 1500 metersloppet som min klubb ordnade till minne av sin store löpare.
Det var ett jävla tjat, minns jag, på mig att jag skulle springa eftersom startfältet ibland oss knattar var minst sagt tunt. Till start kom jag ensam, det var ingen annan som orkade. Min enda motståndare var således risken att jag skulle bryta. Eftersom jag var ensam fick jag springa med seniorerna, samtliga av dem varvade mig.

Jag minns dock att jag ändå av ngn anledning kände mig lite stolt när jag fick stiga upp och ta emot min lilla pokal.

Funderar på att börja springa längre sträckor på Stadion, kanske 10K. En smula monotont kanske, men ändå, det var ju trots allt där jag vann Edvin Wide pokalen.

2 comments:

En lirare said...

jävla gårdare

Sten Berg said...

Nej kära Hallonbop, världens bästa bloggare. Du vet mkt väl att det är Söderstadion som gäller. De har dessvärre inga löparbanor där dock (tack och lov).