Monday, September 10, 2007

Ten laws of running

Min lista är nu klar och jag har ännu inte fattat om den är något att ha. Men den var bra att göra, fick mig att tänka till lite kring min löpning, det är nog alltid nyttigt.

Här nedan följer den i sin helhet.

# 1. Träning är det roligaste som finns
# 2. Var aldrig nöjd
# 3. Skryt
# 4. Koncentrera dig på din fart
# 5. Det går alltid att klämma in ett träningspass
# 6. Tänk på din teknik
# 7. Lär känna dina banor som du känner ditt eget hem
# 8. Tänk positivt
# 9. Ta det lugnt, relaxa
# 10. Acceptera din ensamhet

4 comments:

Anonymous said...

Tycker listan är bra. För min del tycker jag att jag redan tidigare tänkt på en del av grejerna men det är kul att se att andra har samma approach.

Och det där med att skaffa sig ett liv? Nej, nej, nej, löpa ä r livet ;)

Sten Berg said...

Aha!

Ja ja, kanske har du rätt. Eller grejen är att du har rätt såklart, jag vet det. Jag försöker bara vara lite artigt ursäktande.

Anonymous said...

Jag uppskattar mycket dina tio budord som langdistanslopare.

Tack!

Sten Berg said...

Det var så lite. Tack själv för att du skriver uppskattande.