Friday, December 14, 2007

Enya


Nej jag blir inte coolare och coolare, jag blir mer och mer ocool. Detta är ju nu inget större problem då det har med ålder att göra. Det enda är att det ibland tar sig mycket drastiska utryck och ibland ger den andnöd, den hastighet som man rasar på coolhetsskalan med.

Fråga mig inte hur det hände, men en kedja av händselser utspelade sig under förra veckan som nog i min bok måste sägas vara just nära fritt fall på coolhetsskalan.

Jag kom någon gång förra veckan på mig själv med att gå och nynna på en Enyalåt, na na na na na ni na osv.
I nästa stund slog det mig att jag inte hade någon Enya låt, in på Itunes och köpa Enya för åtta kronor, "Orinoco flow" och "Anywhere is".

In med de båda i Ipodden.
Igår kom "Anywhere is" på i podden under långpasset. Jag höjde farten av ren inspiration. Nu sitter jag här, och först nu reflekterar jag över att jag hade tagit mitt liv direkt om jag vetat detta om mig själv när jag var arton år.

14 comments:

Nix said...

Jag får lite Fogelström i huvudet.

Upptäckarna - Revoltörerna - Erövrarna - Besittarna.

Vi utvecklas - åt något håll.
Låt oss enas i ett "vi har rätt, oavsett om vi har fel!"

Själv håller jag på att utveckla min fars mindre goda sidor i mig själv. Det som verkligen får en att fundera över att göra en Hemingway är att de blir ÄNNU mer irriterande med stigande ålder. Jag har ju ett levande exempel att se på...

Anonymous said...

Fjoll-Nicke, Fjoll-Allan! ;-)

Sten Berg said...

Ja jag är en fjolla!
Har du några problem med det MGK?
Om så är fallet så åteerstår bara en uppgörelse oss två emellan.
Du och jag i 10K, jag med Enya i lurarna och tårar i ögonen och du, ja vad du lyssnar på det spelar ingen roll, men det är säkert något häftigt. Jag drar till Europe.

Okej? Säg bara till var och när, jag är redo.

Anonymous said...

hahaha... Jag tror jag hoppar över det och drar tillbaka mitt fjoll-tillmäle! Men senaste överladdade till min mp3 är Motörhead och Deep Purple! (Båda åker ur mp3n så fort som möjligt för det var bara skräp!) Jag tror jag lägger in lite Stones! Jag har bara en Gb så jag får snåla med vad jag har i den.

Anonymous said...

I'm on! Jag kör med "Iron tusk" av 'Mastodon'.

Sten Berg said...

Okej!
När du vill!

Anonymous said...

Läste just om dina 11 k i 3:59/km. Jag lägger mig på rygg med blottad hals och lämnar walkower med "mastodon" i lurarna. Har inte sprungit så snabbt på hela hösten! Ska testa 10k på måndag bara därför.

Sten Berg said...

Vi kan springa ändå när du vill.

Anonymous said...

Ska köra ett långpass runt 20-25k över LL-banan på söndag. Intresserad?

Sten Berg said...

Ja absolut. Vilken tid?

Anonymous said...

Lite sent nu men kring 13 hade funkat ;) Jag jobbar vid östermalmstorg och springer lunchrundor på djurgården. Kan det vara lämpligt? Det brukar bli mellan 9 och 12 k mellan 12 och 13.

Sten Berg said...

Aha jag trodde det gällde nästa helg.
Säg till när du vill kubba LL igen, jag har aldrig sprungit där.

Anonymous said...

Det skulle kunna fungera. Jag har planerat ett pass på söndagen och vi är hos svärföräldrarna på ön fr o m söndag. Någonstans kring 13 kanske?

Mail: a03_drt@arch.kth.se

Sten Berg said...

Absolut. 13 blir perfekt. Mailar om detaljer sen.