Wednesday, December 12, 2007

Min mor

Har ikväll sprungit lätt, kanske 8-9K utan klocka. Och sedan ätit middag med min mor. När jag skriver detta inser jag att jag inte tillhör en jättevanlig familj. Detta tror jag kan vara en sanning av många skäl. Det skäl jag just nu tänker på är dock min mors träning.

Håll i er nu, min mor springer mellan 5 och 7 mil i veckan. Det betyder att jag inte ens alla veckor springer mest i min släkt, det gör ibland min mor.

Jag hade glömt hur mycket hon springer och har skämts lite för min egen löpning, mörkar liksom exakt hur mycket jag springer eftersom jag är rädd att någon ska banna mig och säga till mig att ta det lite lungt. Lustigt nog pratar jag mamma och min bror inte så mycket löpning när vi ses även om det är ett intresse vi ju verkligen delar.

Mammas distans talar vi aldrig om rentav, men jag visste ju att hon springer nästan varje dag, men 5-7 mil i veckan. Ojojoj. Jag har att brås på.

2 comments:

Anonymous said...

Respekt!

Anonymous said...

Min mor har inte sprungit 5-7km i hela sitt liv. Sammanlagt!