Sunday, December 23, 2007

Sverige somnar

Imorgon sover Sverige, svenskarna somnar sakta in, med grisfötter och surkål och varandra i sin närhet. På riktigt är detta så otroligt fint, julen kan vara otroligt fint. För mig är den just inte mycket mer än en dag som alla andra, inget fel med det, jag gillar dagarna.

Jag för min del ska gå ut och köra ett långpass på morgonen, Edsviken runt samt Brunnsviken. Sedan ska jag, bror, mor och min mormor äta ostron tillsammans, jag ska dock givetvis ladda med en rejäl portion pasta innan ostronen så att inte champagnen stiger mig åt huvudet.

Efter det blir det traditionsrik fest hemma hos C och sedan vet man inte vad som händer.
Resten av denna helg ska ägnas åt löpning, La Traviata, Frankies bästa skiva "September of my years" samt hela Nathan Zuckerman serien. Sitter just nu med "Ghost Writer" och redan känner man att denna egotrip vill man följa.

Kanske blir det mer Nathan Zuckerman än jag vill ha till och med, känner mig en smula småkrasslig och får se hur mycket löpning jag mäktar med egentligen, sköt upp dagens långpass en dag av denna anledning.

Just nu spelar löpningen mindre roll måste jag säga, just nu behöver den bara flyta, dessa veckor saknar i viss mån betydelse, det är fortfarande bara bulk, och min kropp vet redan vad bulkträning är, hela mitt muskelminne är programmerat för det liksom. Det är när jag ska toppa formen, det är då träningen verkligen betyder något. Det finaste just nu är mina nya Newtons, det är som att under brinnande karriär byta golfsving känns det som, att börja springa på Newtons. Det går inte att jämföra med mitt tidigare löpsteg, jag hamnar verkligt högt uppe på tå.

Okej nog nu, ha en riktigt fin helg alla som läser på denna sida!
Frankie, Puccini, mormor, bror, Nathan och jag drar oss tillbaka ett par dagar nu. Detta ska bli mycket behagligt!

4 comments:

forget 4P said...

Bara en snabb undran; planerar du att sprinag maran i dina Newton-skor eller är de tänkta till kortare pass/lopp?

Sten Berg said...

Jag vet inte, det är det jag undrar lite över själv. Time will tell antar jag.
Om jag tror att jag kommer klara en hel mara i dem kommer jag springa i dem.

Nix said...

God Jul själv! Vi ses och hörs.

Alessi said...

Merry X-mas bro!!