Saturday, December 8, 2007

Newton, you had me at hello



Börja med att se denhär scenen med Tom och den där tjejen vad hon nu heter.

Okej såg du den?
Ungefär så känner jag för en sko, jag ryser och känner varma känslor liksom. Skon heter Newton och jag säger Newton, You had me at hello, och så får ni liksom tänka er in i att jag med tårar i ögonen kramar och sedan kysser skon. Nej nu blir det äckligt vi slutar där.

Men jag kan inte annat än känna en i det närmaste osund längtan efter denna sko. Som sagt hade dom mig redan från hello. Men när jag liksom fattade att detta kan bli början på min stora kärlek var när det på Newtons hemsida stod att läsa följande:

"The faster you run the more you notice the benefits of Newton"

Jag ska i Boston om inte tidigare försöka provlöpa ett par sådana för att eventuellt köpa dem. Med tanke på den förälskelsefas jag befinner mig i just nu kan jag inte annat än tro att skon kommer vara fantastiskt skön och att jag givetvis köper minst ett par.

Kolla in Newtons hemsida här och kom sen och säg att inte ni också är hooked, är man en människa så fastnar man på denhär kroken, så är det eller så är man på ett eller annat sätt autist tror jag.

Jag kan inte i ord beskriva min längtan efter att få pröva skon.

Och ja, jag förstår att jag kan verka pervers i min längtan, men vem har sagt att jag inte är pervers? Inte jag.

5 comments:

Anonymous said...

Tänker du beställa från nätet eller säljs de här?

Anonymous said...

Det blir nätet. Tror inte någon säljer dem här ännu.

Anonymous said...

Skulle du kunna förklara lite mer ingående varför du är så nerkärad i skorna?

Sten Berg said...

Absolut.
Det finns många teorier om hur man ska sätta i sin fot vid löpning, vissa hävdar att hela foten i pricip kan sättas i samtidigt, andra att hälisättning är bra. En skola säger att löpning endast på framfoten är det mest naturliga (exempelvis Pirie). I djurvärlden löps det ofta på framfoten, även människor som är barfota löper på . Om framfoten är den yta som belastas borde det rimligen vara denna del av foten som ska skyddas. Många skor gynnar löpning på hälen med sin kraftiga häldämpning, Newton gynnar med sin dämpning främst framfotslöpare. Till och med sägs det att det naturligt blir så att man löper på framfoten i Newton. Vet inte om det är exakt en nybörjarsko exakt, skulle tro att det kan vara bra att springa med bättre dämade häl i början, men för mig känns det som ett naturligt steg att ytteligare förstärka min framfotslöpning. Jag springer redan nu på mellan och framfoten i rätt stor utsträckning.

Anonymous said...

Tack för svaret!
Har märkt att jag löper med framfoten i lite brantare backar för att få mer kraft men blir snabbt väldigt trött i vaderna...
Kanske ska man prova det på raksträckor också i framtiden ;)