Monday, August 20, 2007

# 2. Var aldrig nöjd

Var aldrig nöjd. Känn dig värdelös om någon springer om dig, acceptera det inte om du inte har ett mkt bra skäl. Känn aldrig att du tränar tillräckligt mycket.
Känn aldrig att du är tillräckligt vältränad.
Detta handlar inte om att späka sig utan om att alltid sträva efter något bättre. Själva strävan är ett slags mål, progress liksom. Med åren kommer inte tiderna bli bättre kanske men då finns det annat man kan tävla om. Vad vet jag inte, men något.

I mitt fall har jag mycket kvar att ge och jag tror att jag med rätt träning skulle klara sub3 på marathon. Men jag tränar inte rätt och är således inte nöjd. Även om jag klarade sub3 skulle jag inte vara nöjd jag skulle alltid kunna ha dåligt samvete för något. Det viktiga är att alltid tro att det går att förbättra allt.

1 comment:

Anonymous said...

Ahh, du har verkligen rätt mentalitet Allan. Är inne på exakt samma spår, vilket tyvärr kan göra att man inte håller det lugna tempot på långpasset som man bör göra eftersom ingen "trött 50årig gubbe" e.d ska springa om en :)

Träna rätt är s v å r t...