Friday, August 10, 2007

Bland det värsta jag vet

Okej, jag tar det nu. Har gått runt och mått illa över detta sedan jag fick reda på det vid midnatt. Har liksom skakat mina fundament om man så säger.
Känns som en mardröm och det känns som att jag vill vakna, men det kommer inte att hända.
Okej nu har jag byggt upp detta som om det vore ett dödsbud eller en metastas (ta i trä) men så illa kanske det inte är.
Men det är fucking illa nog, håll i er för nu kommer det, jag har mätt fel på en av mina vanligaste rundor, ett av mina långpass. Jag har trott att det är 29K när det i själva verket är 27K. Detta var inte bra nyheter och innebär att jag nu verkligen måste gå ner och köpa en sån där jävla gps fast att jag vet att jag inte kommer fatta hur den funkar.

Det var fucking F som sa att han inte kunde tänka sig att banan vi sprang var 29K, jag sa säkert att jag mätt upp den på Google earth och att mina mätningar alltid var rätt exakta. De gånger jag kontrollmätt med gps har distanserna alltid stämt mkt bra.
Men inte denna gång. Det finns inte så mkt mer att säga. Bara att jag tror att mina andra distanser faktiskt stämmer eftersom jag mätt upp dem med gps.

4 comments:

Fjällbruden said...

Bryt ihop och kom igen grabben!
GPS är en mycket roligt liten leksak. Men för att vara en "boy toy" är den kanske lite väl liten, ha ha ; )

Henrik said...

Det är faktiskt min största rädsla också. Jag tror att min sträcka till högarna kan vara 7,2 istället för 7,4 och då känns det ju genast obehagligt.

Men vafan... 3300 för en Garmin!

Anonymous said...

Tips: Om du ska skaffa något, köp en Garmin Forerunner 305. Mkt lättskött och otroligt kul manick.

Sten Berg said...

Ja antar att det ska bli så. En 305:a. Suck. Så att jag kan lägga ännu mer tid på min löpning.