Friday, August 24, 2007

# 5. Det går alltid att klämma in ett träningspass

Planera din tid på ett smart sätt. Var kreativ, glöm inte att det alltid går att klämma in ett löppass.

Igår skulle jag träffa en kompis nere vid Horan (Hornstull). Blev kvar på jobbet och märkte att löppasset jag hade tänkt klämma in innan inte hanns med. Jag löste detta genom att springa till Västerbron och klämma den som ett hårt backträningspass. Sex gånger upp och ner. Sen träffade jag min kompis och vi tog en rask promenad i en timme och sen joggade jag hem. Kanske var det inte mitt effektivaste pass någonsin men det dög.
Eller när man ska åka ut på heldag hos vänner som har hus utanför stan, det är bara att ta med sig träningsgrejerna och springa en mil. Det kanske inte blir den bästa milen men det blir iaf en mil.
Man kan ärligt säga att det aldrig finns bra ursäkter till att inte träna, inte utifrån det att man inte har tid i vart fall.
För att inte tala om alla pass man kan klämma in till och från jobbet. Att springa till och från jobbet är nästan kriminellt att inte göra (jag gör det iofs mkt sällan numera). Finns det dusch på jobbet kan man springa till och finns det inte det kan man springa från. Det går vidare att springa både till och från men då kanske man ska vara ganska vältränad först.
Det viktiga är egentligen att man vågar tänka såhär, att ett löppass kan man få in det gäller bara att se det så att säga.

No comments: