Monday, August 6, 2007

La Notte



Jag var nog lite pretto när jag var yngre, gjorde saker för att verka intressant. Sa att jag gillade viss musik och viss film av kosmetiska skäl. Tror att denna typ av beteende med åren försvunnit mer och mer men jag är inte säker.
Som en följd av att jag gillade saker av kosmetiska skäl sa jag alltid att min favvofilm var La Notte av Antonioni, jag har sett den två gånger tror jag men det var länge sedan nu. Antonioni dog ju samma dag som Bergman och jag hoppas nu att även Antonioni uppmärksammas en smula i SVT. Jag ska, om La Notte visas se den och säga huruvida det var kosmetika eller uppriktigt gillande som fick mig att ständigt hylla filmen.
BTW så skulle den icke insatte kunna tro att detta var något slags filmblogg, men det är det inte, det är en blogg om att springa.
Dessa inlägg om exempelvis film är bara triviala tidsfördriv, det är inläggen om att springa som verkligen betyder något.

No comments: