Thursday, August 23, 2007

När jag blir 80

4:24:41h
Jag har sett in i framtiden och jag måste säga att den ser ganska ljus ut.
Jag har låtit räkna ut hur fort jag kommer springa marathon på när jag är 80 år gammal och min tid vid 80 års ålder är 4:24:41h. Detta om jag skriver i att jag vid 80 års ålder fortfarande är man (och fortfarande lever).
Vad mer kan jag få veta, jo hur stort mitt tapp blir under de närmsta åren, trevligt nog ser det ut att vara i det närmaste obefintligt.

Jag har länge använt denna sida till att räkna ut fart osv men igår hittade jag alla andra funktioner på den, det var i sanning kul.
Åldersfunktionen exempelvis, helt fantastisk. Men även de andra, ska kolla hur bra den där race result predictorn är nu på St.Eriksloppet exempelvis. Återkommer i ämnet.

3 comments:

Henrik said...

1,40 för mig - lite drygt.

Är väl vad jag hoppas kunna prestera. Gärna sub 1,40.

Sten Berg said...

Ja va fan det ska väl inte vara omöjligt?

Henrik said...

Nej, inte alls. Är det gynnsamma yttre förhållanden och jag slipper håll och känner mig kry... så ska jag bara ta 1,40.