Thursday, August 9, 2007

The Mongolian Sportsbar




Sportbarer (eller typ såna där pubar som visar fotboll menar jag egentligen) är ju bra, man sitter och softar med sina vänner eller själv och kollar CL eller Hammarby. Jag gillar det och har gjort det så mycket så att det finns inte en sportbar i min närhet där jag inte känner mig lite lite hemma. Gillar inte känslan av att vara stammis, att exempelvis bli igenkänd. Brukar därför alternera bar.
Det finns dock en sportbar jag hoppat över, den ligger helt nära mig och det står att det är en Mongolian sportsbar. Vad är det? Ursäkta om jag blir lite av en exotist nu men visar dom kamelpolo och mongolbrottning och typ örnjakt och bågskytte mot levande mål?
Vad dricker man på mongolsportsbaren? Syrad och jäst buffelmjölksöl?
Kalla mig feg, inskränkt och jävligt fördomsfull, men jag gick aldrig till den mongolska baren och nu är den stängd.

No comments: