Tuesday, August 14, 2007

St Eriksloppet


Jag har ju för bövelen anmält mig till St Eriksloppet!
Hade i det närmsta glömt bort det.
Många jag känner ska springa loppet och många som springer mycket bra ska springa. Det trista med dem är att de springer mycket bra men inte tränar så mkt. Eller också mörkar de att de tränar. Spelar ingen roll. Jag gillar inte folk i min närhet som springer bättre än mig.
Gillar helt enkelt inte folk som vinner över mig. När jag och F är ute och springer så tänker jag oftast på hur mycket jag hatar honom. Det driver min löpning framåt, F kommer springa St Eriksloppet, även min andra stora rädsla, O som jag pluggade med ska springa. Han satsar på en tid runt 1.25, jaha, då gör väl jag det med då. För jag vägrar förlora. Jag tänker inte göra det. Tänker inte springa med dem utan ska göra mitt eget lopp, annars kommer de, medvetet eller omedvetet psyka ner mig så att allt går åt skogen.
Jag skiter i loppet i sig. Skiter i vilken tid jag får osv, springer det bara för att det är kul och som en del i min laddning inför marathon. Men när det ska springa runt en massa killar som har mig som sitt benchmark och bara vill slå mig så väcks plötsligt min ångest till liv.
Ska ut och springa så det ryker ikväll.

Bilden här ovan visar F när han står ute i Ålands skärgård, naken och spelar lergök (ser det ut som). F vill säkert inte att jag lägger ut nakenbilder på honom, men det skiter jag i, jag hatar F så det är rätt åt honom.
Eller rättare min rädsla för F har omvandlats till hat mot F och ni vet vad kloka typer säger va? Att det man är rädd för hatar man.

4 comments:

Masse said...

Störtskön inställning. Om det är någon tröst så springer du fortare än jag. Jag siktar på 1:45-1:50.

Sten Berg said...

Njae det är ingen jättetröst. Eftersom du precis som jag brinner för det vi sysslar med. Killar som F och O dom bara gör det lite ibland. Det är det som stör mig så oerhört mycket, att de inte bryr sig och ändå är så grymt bra.

Henrik said...

en av mina kollegor har sprungit milen en gång - i lumpen. Innan dess hade han sprungit 7 k som längst. Han gjorde 42 minuter.

Nu har han typ inte tränat på flera år. Och vips gör han samma tid igen, på bara några få löppass. Och dessutom under 16 på 4 k.

Sten Berg said...

Jag säger ju det. Det är hemskt och orättvist!