Friday, January 11, 2008

5K, ett stort steg

Jag har 5K just genomfört i farter mellan 4 och 5, började lätt med 1K i 5 tempo, kändes mycket tungt och jag tänkte att detta var kanske lite tidigt återigen frö att köra ens 5K. Höjde sedan farten till 4.30 tempo det gick an. Jag kom framåt och det började kännas mer normalt. Höjde efter 2K farten till 4.10 tempo och det gick helt ok. Avslutade med 1K i 4 tempo vilket var en smula tungt. Det viktiga i detta var att jag åtminstone fick köra lite, det var liksom inte igår. Ett långpass på söndag känns nu helt rimligt att genomföra och nästa vecka känns som att det kommer kunna bli en träningsvecka. Hoppas att det blir så, jag orkar inte med mer sjudom nu på ett tag.

Så dagens 5K var inte mycket till löpning,men ett stort steg framåt ändå liksom.

Trevlig helg!