Wednesday, January 16, 2008

Niklas och Mats och vem kan man lita på?

Just nu är Niklas och Mats löpbloggar så bra så att jag inte mäktar med att skriva en egen blogg.
Båda gör listor av olika slag just nu, Niklas är just klar med en lista över vad som motiverar honom att gå ut och köra sina löppass och Mats gör en lista över sina mål.

Det är mycket intressant och underhållande läsning. Ett par intressanta diskussioner har följt efter inläggen också. Den kanske mest spännande diskussionen har varit huruvida personer som uppfyller sina målsättningar avseende löpning i större grad kan anses vara att lita på i övriga livet. Denna fråga sysselsätter mig just nu en smula.
Jag tycker att det är så avseende andra människor, avseende migsjälv är jag mer tveksam. Jag känner liksom migsjälv för väl för att tillägna mig någon form av förtroendekapital pågrund av att jag uppfyllt mål gällande min löpning. Men det kanske säger mer om min ruttna natur än om en slags allmän sanning om hur vi känner i fråga om självtillit och måluppfyllelse.

6 comments:

Anonymous said...

Det är ju din ten laws of running som är den stilbildande ikonen... Vi bara härmar dig!

Sten Berg said...

Ni härmar för jävla bra då. När kopian blir bättre än originalet liksom.

Nix said...

Exakt - jag härmas ju bara. Och rodnar upp över öronen. Dina 10 lagar var kort sagt skitbra. Om det kommer ett nobelpris för blogglistor så kommer du att få det!
Att ens jämföra min lista med det. Tsss. Blygsamt. För blygsamt ;)

Sten Berg said...

ähhh lägg av, jag kan inte hantera smicker. Vill så gärna tro på det så jag faktiskt gör det.

Anonymous said...

Det ÄR sant... så är det!

Nix said...

Det är inte smicker. Eller jo, det är det. Men inte FALSKT smicker.

Jag tyckte verkligen att din lista var fruktansvärt bra - och jag väntar med spänning på nästa goda idé.