Monday, January 14, 2008

Den perfekta säsongen

Varje år tänker jag att detta, detta är den perfekta säsongen. Eller nej så tänker jag inte alls, jag tänker att detta ska bli den perfekta säsongen. Jag ska träna mer intervaller, jag ska springa längre långpass, jag ska köra backar, jag ska köra dubbla pass ibland, jag ska träna så jag inte blir sjuk och/eller skadad. Jag tänker att detta ska bli den perfekta säsongen, men det blir aldrig som man tänkt sig, har ni märkt det.
Det kommer alltid någonm sjukdom fast jag fortfarande tror att jag aldrig blir sjuk, det kommer alltid någon vecka då man skippar några pass, de dubbla passen blir lätträknade och listan på felplaneringen kan göras lång.

Jag har i år sprungit typ 32K, hade nog tänkt ligga lite högre vid det här laget.

Det kan dock vara på sin plats att här säga att den perfekta säsongen är säsongen då man tränat precis så mycket som man klarar av, inte den säsong då man tränat flest kilometrar.

7 comments:

Anonymous said...

Roligt att jag ligger på 34km hittentills i år men jag har inte ens varit skadad/sjuk. Det är bara seg upptrappning. Jag hoppas jag kommer upp i lite mängd snart.

Jag vet att detta kommer bli min bästa säsong någonsin, mycket för att de kommer förhoppningsvis bli mitt första hela löparår med fokus redan från början.

Sten Berg said...

Kul!
Ja, njut då av den vetskapen.
Jag tror att detta kommer bli min bästa säsong också.

Nix said...

Jag gillar verkligen din sista mening. För den håller även när vi är 74 år och faktiskt inte klarar att matcha det vi gjorde som 30-någonting.

Den visar ju också på att man har motivationen och viljan - att sedan annat kommer ivägen rår man ju inte för.

Självklart kommer detta att bli den bästa säsongen! Hittills. Själv är jag uppe i 47K. Trots sjukdom ;)

Sten Berg said...

Ha ha ha, jag är uppe i 48K just nu. Ikväll hoppas jag vara uppe i lite över 60K.

Och ja, självklart kommer detta bli den bästa säsongen.
Jag tror att den dagen jag inte längre kommer känna att detta kommer bli den bästa säsongen kommer jag sluta med marathon och börja med ultramarathon.

Anonymous said...

Oj... Ultra! Visst är det lockande :-) En 6-timmars ligger inte helt långt fram i tiden. Troligen inte förrän nästa år dock...

Anonymous said...

jag ligger på 75km iår. Fördelat på 6 pass.

Sten Berg said...

Jag kom ju på att jag redan låg på typ 61K i år. Jag genomförde faktiskt ett pass samma dag som jag blev sjuk.
Detta innebär att jag nu efter dagens lunchträning ligger på otroliga 74K i år.

Skrämmande med tanke på att jag typ varit sjuk hela året.