Sunday, January 20, 2008

Veckan som just flöt förbi

Jag är lite hög fortfarande, sitter mitt i ett slags kreativt flöde efter dagens 25K. Mer om det senare, när jag samlat mig en smula och fattat mod.

Jag har äntligen haft en riktig träningsvecka efter min sjukdom, det känns givetvis fantastiskt. Veckan efter sjukdom, det är nästan mina favoritträningsveckor. Man liksom bejakar det friska och tackar livet för friskheten, för att man är tillbaka, att man fick komma tillbaka.

Jag har denna vecka sprungit typ 73K, det är för mycket för en uppstartsvecka, men jag kunde inte hålla mig, många pass har gått för fort, men vem har sagt att jag är såvärst smart? inte jag. Möjligen kan man säga att jag har en glöd som brinner starkare än många andras för att parafrasera Strindberg.

I fredags körde jag intervaller på löpband, inget jag rekommenderar för jag tror ärligt att man liksom "hoppar" mer på löpbandet. Man skjuter ifrån mer för att på så sätt förlänga steget så att man inte ska behöva ta så många. Vet inte om den teorin stämmer men det känns så.

Hursom, jag körde 6*500 meter, och jag gjorde det i 3 fart. Detta var inte kul och jag vet inte om det är snabbt eller inte, men kul var det iaf inte. Sen joggade jag ner och gick in och körde bål och benstyrka. Ett gäng armhävningar slank väl ner också.

Fredagen bjöd alltså på ett slags mördarpass men oj vad det gjorde väl, man bör nog inte köra styrka och intervall tillsammans, det blir liksom lite för mycket press på en gång. Men nu blev det så, och som sagt, vem sa att jag var smart, det är glöden som driver mig.

Nästa vecka ska jag försöka ta det lite lugnare, jag är i form, jag är i fas, inget kan stoppa mig förutom min glöd.

3 comments:

Anonymous said...

Näää, passa dig för att inte bli övertränad... Håller tummarna att du håller och håller dig frisk i tre månader till...

Henrik said...

bara tre månader?
önskar du honom olycka i Stockholm ;)

Sten Berg said...

M vill vinna över mig.
Med tanke på hur mkt jag uppskattar hans blogg är jag i det närmsta beredd att låta honom göra det.