Friday, July 27, 2007

Berlin


Berlin heter ett av världshistoriens bästa album. Ett helt fantastiskt album som , trots sitt relativt låga tempo faktiskt går mkt bra att jogga till. Dessutom är Berlin en stad som jag de senaste åren lärt mig älska. Att springa i staden är en upplevelse, en platt uplevelse men icke desto mindre, inte minst eftersom tyskarna har en enorm förkärlek för det kraftigt monumentala. Att springa ner för Strasse de 17 juni, förbi Brandenburger Tor och Siegessäule är en sann upplevelse. Man blir djupt berörd. Ska bli fantastiskt att springa in där för att avsluta mitt första Berlin marathon.
Min löpning var otroligt inspirerad under min minisemester.
För övrigt var Cindy Sherman på Martin Gropius mkt bra samt själva Judiska museets byggnad mkt fin. Annars; Kreutzberg, kreutzberg, Neu Köln, Kreutzberg!

No comments: