Thursday, July 12, 2007

Sommaren, det stora hindret



Är det lätt att motstå saker? Är det lätt att inte sitta och sippa rosévin på sommaren? Är det lätt att få tillräckligt med sömn såhär års?
Svaret är nej, nej det är sjukt svårt att låta bli att sova endast lite och att låta bli att cykla ner till Mälarpaviljongen för att träffa kompisar som sitter och softar och skiter i att det finns en morgondag.
Igår var jag på Moderna en sväng och hamnade på Arkitekturmuseets uteservering som hade kvällsöppet. Camparin var så god så jag var tvungen att dricka lite bra alsace vin till middagen. Ska bli mycket intressant att se hur detta påverkar eftermiddagens långa pass. Sommaren är ett verkligt hinder och hot mot min träning just nu. Den sätter karaktären på verkliga prov.

2 comments:

Anonymous said...

Vet vad du utstår Allan. Idag ska kompisarna på After Work och om jag vill behålla dem är det inte läge att hänvisa till att jag är löpare och måste inte bara träna utan även tänka på att inte dricka alkohol.

Nåväl, vi får väl trösta oss med att vi generellt lever mycket sundare än dem, eller hur ? :)

UNO said...

Tänk på den långa hösten och vintern som vi har framför oss. Jag förstår precis den gnagande ångesten men löpningen kommer förmodligen att vara din kompanjon en lång tid framöver medan just den här sommaren inte kommer igen. Så gör nu det du sa att du inte gjorde, ut och lev lite!