Friday, July 27, 2007

Toppen Hasse!

Ströläste just en av sveriges större mjukherrtidningar, den som har fått för sig att den är lite förmer än de andra men som innerst inne är lika skrotig, fånig och mansgrisig. Fastnade i en miniintervju med Hans från programmet där man ska fånga bovar på trean, ni vet han som jobbade på typ ABC nytt när det var nytt. Nu är han programledare för PROs officiella teveprogram tillsammans med den där fånige hästsvanskriminologen och den rasistiska före detta (tack och lov) åklagaren. Jaja, ni fattar vem jag talar om va?
Det är en miniintervju med programledaren Hasse i herrtidningen, den är mycket centrerad kring Hasses ego och han får värdelösa frågor som typ, har du någonsin varit i fara? Ja det har Hasse och bla bla bla.
Skurkjagaren Hasse får frågan vilket som är hans favoritsvordom och Hasse svarar "Arsellknullad". Varför Hasse, säger du det när du svär, eller du kanske inte säger det, eller så säger du det nedlåtande om skurkar som du tycker får en för mild behandling, du liksom tycker att de borde bli det, arselknullade alltså? Eller insinuerar du att de är homosexuella, eller att de är kvinnor? Jag skulle vilja veta hur Hasse tänker här. När Hasse spikar sig i fingret under sin hemmafixar dag i villan, när han har på sig den där softa dunjackevästen, säger han då "aj, arselknullad"?
Nej jag får lite mardrömmar nu av Hasse.

Inte blir det bättre sen när jag läser att Hasses favoritord, alla kategorier verkar det som är "Toppen". Undrar om det kan se ut såhär vid något tillfälle, att Hasses barn säger - Pappa, jag ska gå på bio ikväll med min kompis farbror Brynolf, det är premiär för Harry Pot och Hasse svarar - Toppen, i nästa stund skjuter Hasses andra barn honom i ryggen med en hockeypuck och Hasse brister ut i ett - Ahhh, ARSELKNULLAD!
Jaja, vad vet jag, livet kanske förändras under resans gång. Jag kanske också blir gammal och homofob fejkskurkjägare när jag blir gammal och får vara med i mjukherrtidningar och svarar arselknullad på frågan om vilken min favvosvoordom är. Min nya favvosvordom är "Toppen Hasse".

Vill som sista punkt säga att ingen som arbetar på mjukherrtidningen behöver känna sig träffad. Jag gillar er lika mycket som jag tycker er tidning ibland är astöntig.

2 comments:

Alessi said...

Säger som bankhoran... don't bite the hand that feeds you

:)

Henrik said...

Jag måste dock säga... att jag gillar Café. Den har fått mer stil senaste åren och jag gillade särskilt att tidningen började frångå tjejer på framsidan.

Henrik - trogen prenumerant.