Wednesday, July 11, 2007

Sarà perché ti amo



Jag vet, min minisemester kommer firas i Berlin och på Österlen, men sedan någon dag finns hela mitt väsen i Rimini.
Min gode vän, mannen som fick mig att börja blogga, den fantastiske bloggaren Alessi spelade häromdagen den fantastiska låten Sarà perché ti amo och jag påmindes då om min barndoms sommrar då jag och min bror brukade bila ner till Italien med vår far. Vi köpte alltid kassetband med Italodisko. Har inte lyssnat på det sedan dess på 80-talet men nu sitter jag i min Alfa 33.a med mina stora vita Cazalsolbrillor och lyssnar på Italodiskon. Jag jobbar bara med min kropp, min själ vet att det är 1989 och jag har inga strumpor i mina pasatellgröna seglarskor och lysnnar på Voulez-vous danser samt kramas på ett slemmigt italodiscosätt med en tjej.

No comments: